باستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

راهکارهای اثبات جریمه بی‌جهت از سوی ماموران راهنمایی رانندگی

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: ارائه برگه پارک خودرو، شهادت شهود و... ازجمله مواردی است که اگر یک مامور راهنمایی رانندگی راننده‌ای را بی‌جهت جریمه کند وی می‌تواند در دادگاه به آنها استناد کرده و جبران خسارت کند.

"زین‌العابدین باستانی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در پاسخ بهاین سوال که اگر مامور راهنمایی رانندگی بی‌جهت شخصی را جریمه کند راهکار اثبات آن چیست اظهارداشت: این مسئله از چند جهت قابل بررسی است در بعضی موارد ممکن است خودروی فرد در یک شهرستان باشد اما برگه جریمه در شهرستان دیگری صادر شده باشد یا در ساعاتی خاص خودروی شخص در شمال شهر باشد اما در همان ساعات وی در جنوب شهر جریمه شده باشد، که در این شرایط اثبات این موارد از طریق شهادت شهود امکان‌پذیر خواهد بود.

این کارشناس مسائل حقوقی ادامه داد: هرچند مأموری که این جریمه را می‌نویسد مأمور اجراست و حرف وی مورد پذیرش محاکم است اما نکته مهم این است که باوجود شهادت شهود ادعای شخصی که جریمه شده در دادگاه رد نخواهد شد.  

باستانی راهکار دیگر را استناد به برگه پارکینگی که خودرو در آن ساعت خاص در آنجا پارک بوده عنوان کرد و گفت: فردی که  بی‌جهت جریمه شده می‌تواند با ارائه برگ پارکینگ به دادگاه اثبات کند که در آن ساعت ماشین در حال تردد نبوده و این جریمه بی‌جهت اعمال شده است.
 
وی ادامه داد: به طور کلی افسران راهنمایی رانندگی حدود مأموریت ثابتی دارند و به عنوان مثال افسری که محدوده فعالیتش مربوط به بزرگراه همت است نمی‌تواند در بزرگراه نیایش برگه جریمه صادر کند و شخصی که جریمه شده می‌تواند با استناد به این موضوع در دادگاه احقاق حق کند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته مواردی که برگه جریمه اشتباه صادر می‌شود چندان رایج نیست اما راهکارهای اثبات آن از موارد ذکر شده خارج نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار